Did anyone here get the 1984 BURNY RLG-60 with early VH-1s

Discussion area for Burny/ Fernandes guitars

Moderator: ned

mojo hobo
Guitar God
Posts: 429
Joined: Wed Jun 24, 2009 2:43 am
Location: north west of uk

Did anyone here get the 1984 BURNY RLG-60 with early VH-1s

Post by mojo hobo » Thu Feb 18, 2010 4:53 pm

Did any forum member bag that early 1984 BURNY RLG-60 that was put up for auction on YAHOO.JP
It was only on for about an hour or so.Went back to have a better look and somebody had BIN ,I cannot remember how much think it was 45000 yen or 55000 yen BIN.
It was csb finish and looked liked it might have had early zebra VH-1s
Hope somebody here got it?
The auction link is dead,did somebody save it ,so i can have a better look :-?

MOJO HOBO

Udonitron
Guitar God
Posts: 950
Joined: Sat Oct 10, 2009 7:42 pm
Location: Victoria, BC Canada Eh

Post by Udonitron » Thu Feb 18, 2010 9:14 pm

Send me the link..I can log in with my Yahoo Japan account and see it :D

Udonitron
Guitar God
Posts: 950
Joined: Sat Oct 10, 2009 7:42 pm
Location: Victoria, BC Canada Eh

Post by Udonitron » Thu Feb 18, 2010 9:17 pm

Did you see this one!? 9K BIN...weird metal pup surrounds and pups...

http://page6.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/f84324438

Image

telenut62
Guitar God
Posts: 75
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:36 pm
Location: Australia

Post by telenut62 » Thu Feb 18, 2010 10:56 pm

Is this the one...

http://page5.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/e101524495

I can't see it no more
I love the sound of distortion in the morning.....

Ikkyu
Guitar God
Posts: 125
Joined: Sun Feb 25, 2007 3:32 am
Location: Italy

Post by Ikkyu » Fri Feb 19, 2010 1:11 pm

If it is a 60, I don't think it has the VH-1s

mojo hobo
Guitar God
Posts: 429
Joined: Wed Jun 24, 2009 2:43 am
Location: north west of uk

Post by mojo hobo » Fri Feb 19, 2010 1:24 pm

Exactly!thats why i wanted a better look too see if i was right or seeing things :D You should not always go by the catalogue specs!
It was brought pretty quickly for a bog standard rlg-60 and was the BIN was a bit high IMHO!

MOJO HOBO

telenut62
Guitar God
Posts: 75
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:36 pm
Location: Australia

Post by telenut62 » Fri Feb 19, 2010 1:49 pm

It caught my eye because the of the flame and the TRC shape but the script was low on the head...and in the the description it was called a FLG, it had double white pups I'm sure...... was on 45000 or something
I love the sound of distortion in the morning.....

mojo hobo
Guitar God
Posts: 429
Joined: Wed Jun 24, 2009 2:43 am
Location: north west of uk

Post by mojo hobo » Fri Feb 19, 2010 2:21 pm

Looks like we will never know :lol: I am sure the pups had covers!Might be the same guitar,
Oh well,i will do a little digging!


mojo hobo

luis
Guitar God
Posts: 2426
Joined: Sat Sep 15, 2001 6:00 pm
Location: Spain

Post by luis » Fri Feb 19, 2010 2:35 pm

A friend of mine have a FLG-60 which is a very good guitar.Neck size is samall,the smallest I?ve ever tried.Fuji Gen Gakki made.If that?s the guitar you?re talking about then it?s well worth the money.

Koubayashi
Guitar God
Posts: 1544
Joined: Sat Dec 13, 2008 2:08 am
Location: Tokyo

Post by Koubayashi » Fri Feb 19, 2010 3:17 pm

Not sold.
Auction withdrawn!

Udonitron
Guitar God
Posts: 950
Joined: Sat Oct 10, 2009 7:42 pm
Location: Victoria, BC Canada Eh

Post by Udonitron » Fri Feb 19, 2010 8:45 pm

Yeah it never sold...he closed the auction. Perhaps sold it locally or was offered a private deal? :wink:

Koubayashi
Guitar God
Posts: 1544
Joined: Sat Dec 13, 2008 2:08 am
Location: Tokyo

Post by Koubayashi » Sat Feb 20, 2010 7:38 am

Udonitron wrote:Yeah it never sold...he closed the auction. Perhaps sold it locally or was offered a private deal? :wink:
Can you offer private deals through Rinkya?
I do it all the time but I have my own accounts and a Japanese bank account.

Edit: nope, no private deal!

By the way, I have seen someone asking questions to sellers that has the username udoxxxxxx. Is that you? Some of the seller have been rather pissed off about that :D

Udonitron
Guitar God
Posts: 950
Joined: Sat Oct 10, 2009 7:42 pm
Location: Victoria, BC Canada Eh

Post by Udonitron » Sun Feb 21, 2010 10:42 pm

Haha perhaps :D Yeah they never seem to like my questions LOL

Private deals as in emailing the seller and offering them an end/BIN price...sure

Koubayashi
Guitar God
Posts: 1544
Joined: Sat Dec 13, 2008 2:08 am
Location: Tokyo

Post by Koubayashi » Mon Feb 22, 2010 12:56 am

Udonitron wrote:Haha perhaps :D Yeah they never seem to like my questions LOL

Private deals as in emailing the seller and offering them an end/BIN price...sure
Please, keep on irritate them :D
Combined with the Nigerian fishing that occurs frequently it will soon make Yahoo require a Japanese IP to be able to use Yahoo :D

Udonitron
Guitar God
Posts: 950
Joined: Sat Oct 10, 2009 7:42 pm
Location: Victoria, BC Canada Eh

Post by Udonitron » Mon Feb 22, 2010 8:57 am

Oh please....the questions I am asking are short, polite, and to the point. I suspect they are just more upset due to my poor Japanese lol. Oh, and the Japanese IP bit...well all the auction sites bid from within Japan so it really does not matter other than your own hopes of acquiring more for yourself, right haha? ;) Blocking IP's should stop those pesky fishermen too! :lol:

Post Reply